pondelok 13. júna 2016

3 creative ways- How to use projector in photography


Ahojte!
Tak som späť po dlhej dobe, aj keď už určite nie v takej miere ako kedysi... Poslednú dobu sa toho veľa v mojom živote zmenilo, nemala som čas na blogovanie a ani chuť. Nejak som v tom prestala vidieť motiváciu a nič ma nehnalo dopredu. Nápady síce mám, no chuť nejak vymizla... K tomu sa mi ešte aj pokazil foťák, bez ktorého sa nepohnem... Môj život sa po prijímačkách úplne zmenil, prešla som na úplne iný štýl života, iný štýl obliekania, hudby a moja príprava do školy vyzerá asi tak, že ráno si len vymením zošity a učebnice. Od chvíle keď som zistila že ma prijali na moju vysnívanú strednú, začala som úplne kašľať na všetky povinnosti a začala som si užívať života, viac chodiť von s kamarátmi a tak. Včera som si prezerala moje staré fotky na instagrame, staré posty na blogu... Tak som si uvedomila že ma blogovanie veľmi baví a nechcem s tým skoncovať. So všetkými mojimi starými príspevkami som spokojná a žiaden nikdy nevymažem! Ak by som sa aj rozhodla skončiť s blogom, nikdy ho nevymažem, maximálne naň nebudem nič pridávať... Aj keď týmto príspevkom vlastne hlásim "návrat", no stále ešte ani nemám opravený foťák a určite už nebudem pridávať príspevky každý týždeň, ako niekedy... 

V tomto príspevku by som vám chcela ukázať tri spôsoby ako na veľmi zaujímavé, kreatívne a tiež trochu magické fotografie. Ak hľadáte nejaké nové metódy na veľmi originálne fotenie, alebo ak vás už nebaví len klasické fotenie a chcete skúsiť niečo nové, tento príspevok je presne pre vás! Jediné čo potrebujete na zhotovenie týchto fotografií je dataprojektor a nejaké jednofarebné biele alebo čierne pozadie, kde tieto fotky vyniknú najviac- najlepšie vyjdu fotky ak budete fotiť v nejakej zatemnenej miestnosti, alebo budete fotiť za tmy (resp, so zatiahnutými žalúziami). Fotky budú tým pádom veľmi magické, tajomné a veľmi kúzelné. Ak chcete ešte viac zvýrazniť efekt, môžte zvýšiť sýtosť farieb a kontrast. Na to existujú rôzne programy, či už Photoshop, Lightroom alebo rôzne appky. 

Siluety a portréty
Stačí len biela stena, tma (zatiahnuté žalúzie) a dataprojektorom nasvietené farebné obrázky (mne osobne sa najviac páčia obrázky vesmíru) a nová profilovka je na svete!







Detaily kvapiek
Stačí vám nejaká priehľadná plastová nádoba do ktorej nalejete vodu až po vrch, zboku nesvieťte dataprojektorom a zhora pomaličky kvapkajte vodu (najlepšie len tak z ruky). Na foťáku je najlepšie nastaviť si rýchlu uzávierku (aby bolo pekne vidno presne ten okamih a aby sa akoby "zamrazil" ten pohyb) a možnosť fotenia viacerých fotiek za sekundu (tým že podržíte dlhšie spúšť, fotoaparát urobí hneď viacero fotiek naraz, a tak sa nemusíte báť že nestihnete stlačiť spúšť v tom správnom okamihu). Veľmi dobré je nastaviť si cez počítač, aby sa vám tie obrázky plynule menili, aby ste nemali na každej fotke len tie isté farby :)

Taktiež zaujímavo vyzerá, keď do vody kvapnete štetcom trochu zafarbenej vody (pomocou vodových farieb).







Dym
Keď dym nasvietite, pekne sa bude vynímať v tme a navodí sa vám veľmi magická atmosféra :) Nebojte sa, my sme použili len vonné tyčinky. Niektoré fotky majú ešte dodatočne upravenú farebnosť vo Photoshope.










Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára